کد خبر: ۲۳۵۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶
ویتامین B۱۲ از مهمترین ویتامین هایی است که بدن انسان در طول زندگی به ان نیاز دارد. رایج ترین علامت های کمبود ویتامین B۱۲ در بدن را می توان با مشکلات عصبی مشاهده کرد.
به گزارش گروه وبگردی 20:30؛  ویتامین B12 نقشی خیره کننده در تولید سلولهای قرمز خونی دارد و برای ساخت DNA نیز کمک کننده است.جالب است بدانید که B12 از دوستان صمیمی قلب است و با مشکلاتی مثل سردردهای میگرنی مبارزه می کند.
 
افرادی که به طور مرتب B12 مصرف می کنند کمتر دچار اختلالات حافظه می شوند و انرژی بالاتری دارند. با این تفاسیر مشخص است که کمبود ویتامین B12 مساویست با کم خونی، افسردگی، اضطراب، خستگی مزمن و مشکلات مختلف تعادلی.
 
بهترین منابع ویتامین B12:
 
_بوقلمون
 
_جگر
 
_ماهی ساردین
 
_لبنیات
 
_غلات سبوس دار
 
_تخم مرغ
 
_ماهی قزل آلا
 
_ماهی تن
 
برخی کارشناسان تغیه معتقدند با توجه به این که گیاهخواران از منابع حیوانی استفاده نمی کنند و منابع حیوانی غنی از ویتامین B12 هستند، در نتیجه به مرور دچار فقر ویتامین B12 می شوند. بر این اساس بهتر است گیاهخواران حتما از مکمل هایB12  استفاده کنند.


منبع:انتخاب
نام:
ایمیل:
* نظر: