کد خبر: ۲۲۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۷
بادام سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و فیبر است تنها صد گرم از بادام حاوی یک هشتم از نیازهای روزانه پروتئین بدن را تامین می کند. بادام می تواند به تنهایی به صورت خوراکی، آرد، روغن، کره یا شیر بادام مصرف شود.
به گزارش گروه وبگردی 20:30؛ بادام سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و فیبر است تنها صد گرم از بادام حاوی یک هشتم از نیازهای روزانه پروتئین بدن را تامین می کند. بادام می تواند به تنهایی به صورت خوراکی، آرد، روغن، کره یا شیر بادام مصرف شود.
 
۱) بادام و کلسترول
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، مصرف بادام باعث افزایش سطح ویتامین E در پلاسما و گلبول های قرمز خون می شود و همچنین باعث کاهش کلسترول می شود.
 
۲) بادام و سرطان
 
بادام می تواند به طور بالقوه خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.
 
۳) بادام و بیماری های قلبی
 
بادام با سطوح بالاتری از چربی خون همراه است و برای قلب مفید است.
 
۴) بادام و ویتامین E
 
بادام حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E، آنتی اکسیدان است. در واقع، بادام یکی از بهترین منابع طبیعی ویتامین E ست.
 
۵) بادام و قند خون
 
بادام حاوی مقادیر زیاد منیزیم است و میتواند قند خون را کنترل کند.
 
۶) بادام و مدیریت وزن
 
از آنجا که بادام حاوی پروتئین و فیبر زیاد است، دارای پتانسیل کاهش تعداد کالری است.
 
ارزش تغذیه ای بادام
 
بادام منبع مهمی از ویتامین E، مس، منیزیم و پروتئین با کیفیت بالا است. بادام همچنین حاوی مقادیر بالای اسیدهای چرب غیر اشباع سالم و همچنین سطح بالایی از مولکول های زیست فعال (مانند فیبر، فیتواسترول، ویتامین ها، سایر مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها) است که ممکن است به جلوگیری از بیماری قلبی و عروقی کمک کند.
 
مصرف بادام خطراتی در پی دارد. آلرژی به بادام واقعا شایع است. علائم آلرژی بادام می تواند شامل:
 
درد معده
تهوع و استفراغ
مشکلات بلع
اسهال
خارش
تنگی نفس
دشواری تنفس است.
 
اگر به بادام حساسیت دارید، مهم است که ازمصرف هر گونه مواد غذایی که حاوی بادام است جلوگیری کنید.
 
منبع:سلامت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر: